onsdag 5 december 2012

Optimerar...

en sådan här möbel har vi nu där alla barn har varsin låda. Det är rediga lådor som rymmer mycket och mina barn har väl lite överdrivet många mössor t.ex men alla deras mössor & vantar får plats. Nu har vi köpt en till precis likadan som ska sättas ihop och ställas ovanpå den befintliga (fast vi monterar inga ben på den och förankrar dem givetvis i varandra). Hips vips har vi 6 lådor, L och jag kan dela på en - lätt.

Kuddarna får hitta nya hem, ugglan hos W och den vita i vår säng tror jag. De två sittdynorna som kommer att bli över skulle jag vilja sy ngn sorts vaxduksöverdrag till och använda som sittunderlag på bänkarna ute vid grillringen. Eller så flörtar jag med någon som är bättre på att sy än mig och betalar en slant =)Måste hitta ngt roligt sätt att märka lådorna med namn bara.

På väggen mittemot har vi ett skoskåp m. fyra lådor som får bort lite skor från hallen och sedan tänker jag mig en eller två takkrokar till där vi hänger jackorna, då ska vi nog få plats med alla 7 personers kläder =). Ni får väl lite fler bilder sedan när den andra delen är på plats, då får jag en till yta att piffa på också =).

Bara ett dilemma kvar och det är badrumsmöbeln i lilla badrummet. Det får nog helt enkelt bli en rullvagn för shampo och dylikt och ett tvättställsunderskåp och en spegel bara. Man vill ju inte borra så mycket i kaklet och genom tätskikten. Ska surfa runt lite nu och försöka komma till ett beslut, sedan är det bara att övertyga Leif och göra en beställning. Det vore mumma om vi fick det på plats också innan bebbarna kommer. Sedan är det lugnt här inomhus i alla fall. Ngn liten list i hallen men det är ju fort gjort =)

Inga kommentarer: