söndag 9 december 2012

Sjukstuga...

Hm få se nu:
 L var dålig i magen och febrig måndag, bara en aning dålig i magen tisdag.
E hade ont i magen från söndag kväll till tisdag, var även hemma onsdag för säkerhetsskull. Inga kräkningar el.dyl.
Jag kräktes från 21.30 på onsdag och fram till typ. 06.00 på torsdag. Sedan återhämtning.
Höll Wille hemma från torsdag utifall att. Han kräktes lite nu i morse fick sedan hööög feber som alvedon hade god effekt på. Febern var tillbaka vid sängdags så då fick han alvedon igen. Ingen mer kräkning där, funderar om den kan ha berott på att febern steg toksnabbt. Nåväl, han blir hemma imorgon och ev. tisdag allt beror ju på hur det fortlöper.

Alltså bara A som inte drabbats hittills. Jag bokade om mitt TUL från imorgon till på onsdag. Jag kan ju inte gärna be mormor sköta W för tänk om hon blir sjuk och är liggandes om förlossningen startar. Jag tänker även som så att om A är sjuk på onsdag så klarar han sig ändå själv hemma ett tag. Det känns också skönt att vi gör bort sjukorna nu så kanske vi är friska både till jul och när bebbarna kommer.

När jag skulle boka om TUL-et så chansade jag och ringde till förlossningen, bara det var en konstig känsla =), men jag tänkte att de kommer säkert åt tidsbokningen och det gjorde de ju. Jag förklarade mitt ärende och hon jag pratade med sa: jaha, du väntar väl inte tvillingar? Jag: Jo, faktiskt! Då svarade hon: Så roligt! Ja, men då är du välkommen på onsdag då om vi inte ses före efter att ha småpratat lite och förhört sig om hur långt gången jag var osv. De flesta som jobbar där verkar tycka att det är lite extra kul med tvillingar, det blir väl ett avbrott i vardagen deras kanske he he.

Gaah, det kanske är ett omen tänkte jag sedan. 121212 - TUL och så säger de att: Här var det aningen för lite vatten. Vi sätter igång dig idag. Det vore ngt. det - ni som har gissat på det datumet.Jag känner av sammandragningar varje dag nu, men fortfarande inte någon längre period eller speciellt onda. Men det märks att det närmar sig, kroppen övar sig...

Inga kommentarer: