onsdag 19 december 2012

Status...

Albin har lite hosta kvar men är på skolan idag, han har bara imorgon kvar sedan har han jullov. Jag tycker Ebba är piggare, hon börjar vara lite rastlös också - men hostan hänger kvar. Wille började hosta så smått i natt. Inte på lååånga vägar lika mycket som Ebba men typisk skällande krupphosta, hes är han också. Jag bestämde mig imorse för att det får vara bra nu. Wille har fått jullov from idag.

 Imorgon får svärfar passa honom när jag går till BM och på fredag får han gå till mormor medan svärfar kör mig till lassa. Sedan är det ju långledigt även för pappan. Fast innerst inne hoppas jag ju att bebbarna kommer snart - nu är jag i det läget att jag skiter fullständigt i om det blir december eller januari. Det är sjukt tungt, trots att magen sjunkit ner lite så blir jag andfådd av ingenting och vill helst ligga hela dagarna - men det är bara att bita ihop. Jag vill gärna att alla är friska när de små kommer - det vore ju skräcken om de drog på sig ngn hemsk luftvägsinfektion typ RS-viruset och blev inlagda =(. Man vet ju inte vad det egentligen är för elände som storasyskonen har, de är ju större med bättre immunförsvar.

Sedan känns det ju inte riktigt bra om de ska vara sjuka och med barnvakt även om det är mormors/ farfars - är man sjuk så är ju mamma och pappa bäst...

Inga kommentarer: