måndag 17 december 2012

Titta vilken söt liten julgrupp jag fick av min ena svärmor - med en juluggla i =) hon har hajat grejen. För övrigt så har vi nu bytt sjukdom till skräckhosta. L, jag & W är pigga och hostfria men A & E hostar och hostar och är aningens varma så den nya inredningsdetaljen i köket är Alvedon & Mollipect. E hoppas innerligt på att vara pigg innan torsdag för då har dom sådan där julpysseldag då de går runt i olika klassrum och gör olika saker. Hon hoppas på att få ihop lite julklappar då, det är ju bara måndag än så jag tror nog det ska gå bra. Jag hoppas också på friska barn i slutet av veckan för på torsdag ska jag till BM & på fredag på koll på lasarettet.

Sedan blir det ju jullov och oftast är man ju friskare på loven då man inte utsätts för lika många smittor hemmavid. fast man ska väl aldrig säga aldrig. I övrigt så trivs bebisarna gott inne i magen än så länge. Så första gissningen gick tyvärr inte igenom, den andra gissningen är på i afton och där är vi inte än =). Det skulle dock kännas bättre om de större barnen var helt friska när bebisarna anländer, både för att de nyfödda inte ska bli sjuka (även om amningen ger ett visst skydd) och för barnvakternas skull.

Inga kommentarer: