torsdag 31 januari 2013

Hm

känner att jag vill reda ut lite saker en gång för alla. Jag vet att man får räkna med kommentarer osv. när man har en öppen blogg men skitsnack är värre. Bland det värsta jag vet faktiskt. Jag kan hålla med om att min blogg varit lite ytlig på sistone och mest handlat om vad jag shoppat hit och dit, men det är MIN blogg, tror en del av er uppskattar inredning & shoppingtips faktiskt. Sedan angående hur vi kan ha råd. Dels tjänar maken bra just nu sedan har jag ju faktiskt sparat pengar till kylskåpet för det har varit tal om att byta det länge. Allt betalas kontant - direkt - så även badrumsrenoveringen om ngn vill veta. Jag har slutat snusa, L gör eget snus, vi är aldrig ute på krogen eller så. Vi lägger de mesta pengarna på barnen och huset. Just nu grämer jag mig för att jag vill ha 2 klänningar från Meandi - hade de varit till Ebba hade jag aldrig tvekat. Konstigt det där.

Nu ska jag ta hand om mina småkillar - det är jag också jäkligt bra på. För övrigt ägnas dagarna åt tvätt, plock, matning, blöjbyten, tröstande, matlagning osv. Bloggen blir roligare snart jag lovar...

6 kommentarer:

Camilla 32 år och blivande 10 barnsmamma sa...

Hejsan
Skriver inte så ofta men läser alltid..

Blev lite irreteradpå dina kommentarer som du skrev att du fått.
det skulle aldrig falla mig in att klaga på nåns blogg eller lägga mig i vad saker kostar eller om dom har råd..
Det är en familjs privatsak..

Jag har tyckt det varit väldigt intressant med dina inlägg om inredning då jag vill ha inspiration..ler..

min man har oxå bättre lön just nu o självklart passar vi på att handla saker nu som vi inte kunnat innan..

Ha en jättebra dag

Mvh Camilla

Johanna sa...

Camilla: Tack, vad du är gullig:-). Själv blir jag inspirerad av dina recept (behöver verkligen recept för många) och tycker det är så mysigt att läsa om er vardag. Fantastiskt med så många barn ♥

Sara Boman sa...

Läser din blogg varje dag, tycker den är rolig och inspirerande. Jag är djupt imponerad över din energi, själv orkar jag typ ingenting ;-) Förstår dock inte varför folk alltid ska lägga sig i ens ekonomi, spekulera hit och dit. Det är väl upp till var och en hur man sköter den.. Jag tycker iaf ni gör ett grymt jobb!!

Mvh Sara

Johanna sa...

Tack Sara! Visst är det så. Jag skulle aldrig komma på tanken att bry mig i hur folk har råd alt. inte har råd med olika saker. Men har man lite att göra kanske man ids. Så länge alla i hushållet är mätta och varma så är det ju inget att bry sig om.Hoppas allt är bra med er och lilla Molly!

Camilla 32 år och blivande 10 barnsmamma sa...

Hejsan..
Dom levererar i hela sverige..
Dom skickar med DHL ..ler..
Har man inte att dhl kör ut så kommer dom med lokala utköraren..
Vi har dhl men dom kör inte ut,så det vart med dom som brukar köra ut här..

vi bor oxå lite avsides så här får man inte mycket i vanliga fall..hehe..

Mjölk leverans var ett himla bra förslag haha det skulle vara jättebra..

mvh camilla

Johanna sa...

Jamen jag såg ju det sedan. Väntar med spänning på din blöjrecension sedan då =)