tisdag 8 januari 2013

Update...

vi var på BB och tog nya prover idag och fick sedan beskedet att Milo är friskskriven hans bilirubinvärde hade sjunkit bra. Max värden hade också sjunkit fast långsammare så han måste tyvärr stickas imorgon också.Jag hoppas det blir sista gången för hans små armar och händer ser inte kul ut. Man ser att han är klart gulare men jag tycker att han piggat på sig. Mat är ju ett av botemedlen så vi är nu ordinerade amning+ 60ml ersättning var 3:e timme för att han ska bajsa ut det där gula ämnet. Så vi matar på. nackdelen är ju att jag märker att de börjar föredra flaskan istället, fast å andra sidan är frågan hur W ska mäkta med att vara hemma med en mamma som ammar hela tiden. Vi får se hur det blir - kanske blir de flaskbebisar. Lite vemodigt men jag ska ju orka och tillvaron ska ju gå ihop här hemma också.

W är jättego med brorsorna, hjälper till och är intresserad av t.ex deras lite torra fötter (han smörjde in Max med barnolja idag) och navelstumparna (Max har lossnat & Milos är alldeles ihopskrumpen) fast lite jobbig med mig. Han vill gärna köra med mig och är väldigt klängig. Kanske inte så konstigt iofs då vi blev kvar på lasarettet i 4 dygn. Jag har ju aldrig någonsin varit ifrån honom så länge och nu var vi ju dessutom borta båda två. Nåväl de har i alla fall kommit fram till - om jag inte rört ihop det nu att en av dem har blodgrupp A- & en av dem AA+ (jag har 0+) och på ngt vis har det blivit en krock mellan blodgrupperna så de ska även få lämna en blodstatus på barn om 4 veckor.

Detta betyder i alla fall att vi ju vet säkert redan nu att de är tvåäggstvillingar. Håll tummarna för finfint resultat på Max prover imorgon nu.

2 kommentarer:

Hillesnille sa...

Jag ammade på dagarna när jag hann, annars blev det ersättning, men på nätterna blev det mest amning för det var enklast (om man är lat..)

Johanna sa...

Jo amning är ju enklare och snabbare. Mina boys är dock inte så bra på att ta bröstet heller tyvärr, men vi trixar på...