måndag 15 april 2013

Förvaring...

sambeställde med min mamma och då blir ju IKEA frakten "bara" 250:- istället. Längtar så tills de öppnar i Umeå, då kan man ju nästan tväråka dit och handla. Trååååkig väg bara. Jag var sugen på Vågö stolar men vid närmare eftertanke så struntade jag i dem. De är ju riktigt snygga men jag vill hellre ha ngn form av utesoffa eller annat mysigt i ena hörnan. Istället blev det två dvd-pelare till Albins rum i svartbets. precis lika höga och i samma färg som hans garderob. De ska få stå mellan garderoben och väggen, det kommer att bli superbra och han får gott om plats för filmer och spel.

Köpte även en hurts med hjul som går att skjuta in under Willes skrivbord. den längtar jag mest efter för då får vi bort en massa pryttlar från hans skrivbord så han får mycket plats att jobba på och då den har 8 lådor så kan man sortera upp så det blir lätt att hitta. I översta lådan passar en bestickhållare som vi redan nu har sorterat upp pennor i, sedan papper i en låda, ritmallar i en, en låda med diverse (glasspinnar, fina papper och andra bra att ha saker när man vill vara kreativ.) osv. Jag som älskar att sortera och organisera (trots att fembarnskaos ofta råder här hemma) längtar mest efter den, det nästan kliar i fingrarna. Ångrar lite att jag inte köpte en till att ha nedanför sängen i vårt sovrum, men det kommer säkerligen fler chanser. Nästa vecka kommer leveransen.

Ebba behövde en hylla men vi hittade ingen med bra mått. Idag dök den upp =) En bekant sålde den billigt, den behöver lite vit färg men det löser vi på onsdag då Leif ska hämta sina nya linser och liks har lejt bort sin jour en stund så han kan svänga förbi affären och köpa färg. Då kan vi måla på onsdag och torsdag medan Wille är på förskolan. Skönt att få lite ordning på sådana där praktiska förvaringslösningar som man retat sig på ett tag.

För övrigt har jag nu blivit moster (130325) och faster (130414) till två flickor och väntar nu på det tredje underverket, som dessutom bor på gosavstånd med beräknad födelsedag den 21:a. Jag har som full koll på mobilen nuförtiden. Milo och Max kommer att se ut som jättar ha ha.

Inga kommentarer: