onsdag 1 maj 2013

Äntligen Maj!

Ljuvligt, iofs så blåser det och är lite halvkallt men det passar ju bra när de flesta av oss är sjuka. Wille hostar och hostar och hostar och snorar. men han har ju ork och sådär. han har en tendens att få jättejobbig hosta jämt när han är förkyld och nu är han inne på 4:e dagen så snart borde det börja vända.

Själv hade jag sjukt ont i halsen igår, så ont att jag faktiskt försökte gurgla bort det med whiskey, men fy fasen vilken vidrig dryck. Det känns lite bättre idag men gör fortfarande ont.

De små har börjat få lite hosta, Max hostade till och kräktes ner sig och sin säng inatt. Sedan har han vaknat till och gråtit ett par ggr och varit lite rosslig men så fort jag lyft upp honom och hållit honom mot mig har han somnat om, men då har oftast Milo vaknat också. Man känner sig otillräcklig när man inte kan ha dem båda sovandes på bröstet men det går inte, när de blivit lite större kanske. L fick sova hos Wille som kom gråtande efter en hostattack. Inatt är jag dock mol allena och måste räcka till för dem alla tre, så jag hoppas Wille sover bättre iallafall.

Valborg firades hemma i lugn och ro. L var ju på jobbet så min mamma och pappa kom och var sällskap och pappa skötte grillen. Vi festade loss på potatisgratäng, grillat kött, sås, sallad och div. tillbehör samt blåbärspaj och glass. Gott!

Maj är också månaden då vi får en tonåring i huset och strax efter det även en fyraåring, så det börjar vara dags att se över vad vi ska hitta på för presenter.

Inga kommentarer: