tisdag 16 juli 2013

Så äntligen

Gör Leif sista skiftet på 19 dagar:-). Lovely och då har han lite semester att ta ut vid jul också.  När jag börjar jobba får vi varva lite med fp när det är skollov och så för att ge barnen så mycket ledigt som möjligt. Men också för att jag inte ska få slut på mina dagar allt för snabbt.

Jag har nu beställt det som behövs för att fixa en sådan där fin veckoplanerare på köksväggen. Upphovskvinnan till den är också fembarnsmamma:-). Jag har också fått vaxduken på plats och tagit in tvätten som hängt ute i regn och blåst. Den är nästan torr, har spritt ut de sista plaggen på köksbordet så är de torra i morgon bitti tänker jag.

Jag var ju sugen på att gå på bio. Men jag vill ju gärna göra det med min man. Kärlekskrank som jag är. Men jag är också en sådan mamma som är lite pjoskig och de är ju så små osv. Vi har beslutat oss för att ordna barnvakt till de 3 stora (även tonåringen) men ha tvillingarna hemma. De lägger sig ju tidigt så vi tänker oss god vuxenmiddag. Ngt glas vin, karra och en bra film. Jag har planerat att ligga på Leifs arm och njuta av att känna mig liten :-D. Ha ha det är sällan vi har tid och plats att ligga i soffan båda två samtidigt. En av oss stiger upp med småttingarna och den andra sover länge. Sedan tar den utvilade de små och den andra lägger sig och sover. Så härligt längtar redan. :-D. Barnvakt till alla får vänta ett tag till.  Jag är för övrigt sugen på en weekendresa gärna till typ. London när vi firar 10årig bröllopsdag.  Det är om 2 år och då är ju boysen stora nog att sova borta två nätter. Sparar långsamt i hemlighet så får vi se;-)

Inga kommentarer: