måndag 30 september 2013

Barnböcker

vilken djungel och vilken guldgruva det är.  Jag har ju inte sparat så många utan eftersom barnen vuxit ifrån böcker har jag sålt eller gett bort dem. Vi skulle ju ändå inte ha fler barn moahaha...de enda som egentligen är heliga är Alfonsböckerna, de ska sparas. De ska jag läsa för mina barnbarn i framtiden =D. Av den anledningen har tvillingarna inte mer än 2 pekböcker + 3 av Anna-Clara Tidholms underbara böcker. De sistnämnda har ju vanliga sidor så därför får inte tvillingarna bläddra loss i dem. Jag gjorde en beställning idag. En del blir julklappar och en del födelsedagspresenter och kanske får de ngn när paketet anländer.

Wille ska i alla fall få Mera monster Alfons till jul (den gör samlingen än mer komplett).

Till tvillingarna blev det en lång radda: Bäbis nyfiken, Bäbis Hejdå,  Max kaka, Gosiga godnattboken, Gosiga pekboken, Bäbis lessen, Mamman och den vilda bebin

Den vilda bebin är Milo i ett nötskal och jag tänker mig att de får de två "gosiga" böckerna direkt =)

Inga kommentarer: