tisdag 17 september 2013

Det är jättekul

att Milo är så framåt och vill stå mest hela dagarna. Det är också lite charmigt att han tror att han kan släppa taget och hålla balansen. =) Så länge man är beredd förstås.
Det är mindre kul att han använder sin lillebror som någon sorts genväg och helst kryper rakt över honom. Det är inte heller jättekul att han ställer sig upp i spjälsängen hela tiden när han ska sova. Jag hade tänkt räkna vid dagens nattning men tappade helt seriöst bort mig då jag samtidigt fick hjälpa Max för att han inte skulle skalla spjälorna i sin säng. Hå hå ja ja. Men de är ju erbarmligt söta och de somnade ju och jag har inte så ont i ryggen längre. Allt blir bättre och vi stiger ju aldrig upp ett klockslag som börjar med 4:a längre. Väldigt sällan ett som börjar med 5 också för den delen. Man kan ju inte få allt.

För er som har småbarn finns det en rätt intressant app. Iofs på engelska men det kan vi ju rätt bra nuförtiden. Den kostade också en liten peng. Men den är kusligt korrekt. Wonderweeks heter den. Den tar upp de 10 stora utvecklingsfaserna småbarn går igenom. Milo och Max är på steg 5. mardrömmar -check. Svartsjuka-check (har jag Milo i knät kan du ge dig den på att Max kommer ålande och vill sitta i knä han med - tur man har två knän och två armar. Och snacka om att man känner sig stolt, nöjd, välsignad, lycklig och kaxig med två barn i famnen) osv. Sedan står de vilka färdigheter som de är på gång att lära sig. Förra utvecklingssteget var extra talande då det stod att barnet kan bli intresserat av labels. Aldrig har väl Max undersökt och pillat så mycket på alla tvättrådslappar =).

Inga kommentarer: