onsdag 11 september 2013

shit vad jag gör inlägg hela tiden ha ha

märks det att maken jobbar em och att jag häckar vid datorn =). Jag har suttit och drömt mig bort på styleroom. Vilken himla massa inspiration man kan hitta på den sidan alltså. Jag har insett att det röda inte är jag så det blir inga röda gardiner. Jag brukar inte ha speciellt mycket rött annars heller men jag tror att det är det röda som gör att jag ledsnar på julpyntet redan på annandagen.

Velar fortfarande bland ljusstakarna däremot så där får ni gärna ge smakråd. Annars blir det en enkel mysig jul i år. Jag har tagit många beslut för att undvika att jag bränner ut mig och är helt färdig när det väl är julafton. Så inget lussebullsbak, det var inte länge sedan jag slängde två påsar överblivna lussekatter. Köper hellre en var varje advent=). Inget pepparkaksbak, de blir ändå aldrig så där tunna och knapriga som jag vill ha dem. Ica maxi får stå för det. Inget köttbullsrullande heller för mina barn föredrar färdiga. Köper hellre av extra bra kvalite till jul istället. Mitt enda matmåste är min svanbergasill och mina ugnsstekta revbensspjäll, de är goda, resten köper vi färdigt.

Så den tid som jag får över kommer att ägnas åt julklappsinslagning och kanske lite extra städning om jag får möjlighet. Ser framemot en vit jul=) med några få inslag av grått och lite från naturen, enris, en minigran. Snö, vita stjärnor & stakar, vita gardiner, mitt vackra vita julgranspynt, vita julblommor, vit dukning, Det innebär också mindre att plocka bort efter jul och mindre att tröttna på. Jag har för övrigt köpt ytterligare några klappar=) Är man ett freak så är man. Måste försöka hitta ett ultimat ljusfat ett vitt, inte så stort till adventsstaken.

Inga kommentarer: