onsdag 29 januari 2014

Max

Har idag efter ett allt snabbare traskande runt möbler släppt greppet och gått 3 steg. Jiiihoo! Det är ju ett par veckors övning bort innan han går på allvar det vet jag men nu har vi hopp om en vår med mycket utelek:-).

Jag har gjort några försök att få Milo att gå.i sina söta Kuomaskor men icket. Hemma inomhus sätter han sig och sparkar av sig skorna och ute står han som en pinne eller sätter sig. Inser att alla mina barn har gått på vår/sommar och det är ju lättare med typ kavatskor. Någon som har tips på hur man vänjer dem vid skor? Jag har glömt:-D.

Jag har också klurat över det där med förskola. Tvillingarna kommer ju att vara äldst vid förskolestart av alla våra barn. Nu när jag ser dem och tänker att de ju faktiskt skulle kunna gå på förskola just precis i den ålder de är nu så fattar jag inte hur det skulle gå ha ha. Inget dömande i det. Alla gör sina val, utifrån sina villkor och ingen är bättre eller sämre.  Men de kan inte gå utomhus (fast Milo både springer,  backar och snurrar runt inne) , sölar som grisar när de äter och inte säger mer än mamma, pappa, Ebba, bä, lampa,  titta, där, nam nam och aj, aj - typ! Ha ha.

Fast de lär sig ju massor på föris så jag kanske borde bli duktigare på att klä dem och gå ut t.ex. Nåväl färdigsvamlat för ikväll. Imorgon jobbar gubben sista dagen på en månad eventuellt. Fattigtmen mysigt och sedan lär han jobba för två så jag ska passa på att njuta.  Inleder fredagen med en klippning, snabbshopping behöver varma mjuka vantar,( tvillingarna fryser i Hestravantarna), lönesamtal och snabbdejt med kollegorna.

Inga kommentarer: