tisdag 10 juni 2014

Turkiet!






























Här kommer lite bilder från vår semestervecka i Turkiet. Vistelsen var fantastisk. God mat. God dryck. Fint väder nästan hela tiden, förutom ett åskoväder på söndagkväll/natt. Det blixtrade och dundrade nästan hela tiden och höll på länge. Leif och Ebba var på en show och helt plötsligt sprang alla skrikande därifrån och strax efter kom en blixt. Huvva. Själv är jag åskrädd och höll mig gladeligen på rummet vaktandes de minsta som sov gott genom ovädret=).

Leif, Ebba, Albin & jag tog taxi in till Side på tisdagkväll. Taxichaufförerna kör som galningar, eller ja i princip alla kör fort och oförsiktigt tycker jag. Vi besökte turkiska Ullared och div. butiker. Köpte lite coola kläder till Wille som ju fyllde 5 år dagen därpå och kepsar, smycken m.m

Jag hann få både 1 timmes massage & klippa & färga håret. Allt på hotellområdet. Resorna till och från Turkiet var jobbiga. Ditresan var båda tvillingarna ledsna och missnöjda. På hemresan sov de mest men då flyget lyfte kl.00.00 kan ni ju tänka er hur pigga jag och Leif var som var vakna mesta tiden. Det var galet mkt passkontroller i Turkiet & Albin blev av med sitt halsband som han köpt. Stor miss av oss att inte packa det i det incheckade bagaget men det var ett läderhalsband med div.brickor och ett hänge som såg ut som en patron. De vinkade till sig honom och slet loss det hänget. Som om vår spensliga tonåring skulle spränga planet eller nåt. Hmm.Max fick också stora röda områden med prickar, fick åka taxi till ett privatsjukhus, lämna prover och konstaterad allergisk reaktion mot kloret i poolerna. Så sista dagarna hängde vi på stranden bara. Men det gjorde ju ingenting alls.  Vi är dock inte avskräckta utan kommer absolut att åka fler gånger med alla barnen.

 

Inga kommentarer: