torsdag 31 juli 2014

Det här med kläder och lite annat:-)

L har haft en intensiv jobbperiod men har nu friskift igen. Nästa vecka börjar grabbarnas inskolning på förskolan och swish så börjar även jag jobba:-). Vi har därför lagt in någon sorts överväxel. Vi rensar i garaget, L åker till tippen. Vi rensar i garderober litegrann, L kör till tippen. Vi rensar i det som skulle kunna vara ett litet förråd under trappen, L kör till tippen:-). L ska ju tömma hela pannrummet också innan vi kan börja bygga tvättstuga på allvar. De borde komma och börja gräva här snart...

I övrigt har jag stressat över barnens kläder och spenderat massa pengar. Men nu har de nog allt de behöver för hösten iallafall. Regnkläder, fodrade stövlar, fleeceset, regnvantar, vantar att ha inuti osv. Ebba behövde tights och strumpor, Albin ett par jeans osv. Det blir fort pengar men det som behövs det behövs helt enkelt:-)

Medan vi röjde i garaget tänkte jag att jag skulle kolla igenom mer nog vad som fanns efter W i 98.  Och det var en hel del kan jag tala om. Jag blev så sentimental när jag tittade på alla fina plagg. Det enda som egentligen behövs köpas till grabbarna i den storleken är nog lite byxor och kanske någon pyjamas. Ett skalset och en skaloverall till våren finns bl.a. Det känns bra.

Nu fattas lite tjocksockar till de minsta sedan lägger vi fokus på allt som behövs till vintern. Det finns en pop täckdress sparad som en av tvillingpojkarna kan ha. Idag fyndade jag en helt ny täckdress från FIX på tradera. Till superpris! Overaller har alla tre små. W har en jacka men inga täckisar. Eller helt enkelt,  att köpa:

M & M: 4 par vintervantar, 1 par kuomaskor, 2 varma vintermössor

W: Täckisar, 2 par vantar (brukar köpa 2, sedan kan de som bonus ofta ha ngt par från förra året så 2 kan ligga på föris)

E: Jacka, mössa,  2 par vantar, fleece (?), skor

A: Jacka, mössa, 2 par vantar,  skor.

Ja ni ser ju. Mycket kvar fast jag börjat i tid:-). Nu kommer lite bilder på tvillingarnas, stövlar och regnkläder.W ville också ha gula stövlar så det får han och så har han ett didriksonregnställ fast annan modell. Samt täckdressen jag köpt på Tradera. Jackan används ju mest.

Inga kommentarer: