måndag 19 januari 2015

Det här med vikt och träning...

jag har självklart ett antal mål. För att motivera mig själv och ha ngt att se fram emot. en del (främst nära släkt) tycker att vadå, du behöver ju inte gå ner i vikt. Du har ju fått 5 barn och jag ser ju ganska smal ut. Och visst, självklart har min kropp förändrats och jag är sjukt stolt över prestationen att bära 3 enlingar och ett tvillingpar utan större påverkan på kroppen. Magmusklerna är inte vad de varit men jag hoppas på att de ska böi bättre även de.

Faktum är dock att jag har ett bmi som är precis på överviktsgränsen. Målet är att ligga på mitten av normalkurvan. 

Även midjemåttet är för stort enligt rekommendationerna.Två tydliga mål. Piggare och starkare blir jag på kuppen. Så är det. 3 kg har jag tappat hittills. 

Inga kommentarer: