fredag 6 februari 2015

Rensa och röja...

Igår gick jag igenom de 2 skafferiskåpen. Slängde, hällde i burkar, torkade ur och sorterade. Så skönt när det är gjort.

Ikväll tog jag 2 lådor i köket. Till den ena måste jag köpa en liten besticklåda men tills det är fixat får det duga.

Tänkte jobba mig igenom hela köket eftersom och sedan alla andra skåp.Göra mig av med saker som inte används. Speciella kiwiskedar t.ex, babymatningsskedar,  pipmuggar som ratas  och därmed bara tar plats. Imorgon ska jag nog byta plats på burk- och kastrullskåpet. Rensa bland burkarna. Och kasta de kastruller som har repig teflonbeläggning t.ex. och sortera saker och ting så att man inte måste flytta på 43 andra pannor för att komma åt den man vill ha. Hur många av alla pannor och grytor använder jag. Egentligen?

Allt som sparar jobb och underlättar vardagen är guld värt. Och onödiga saker tar onödig energi. 10 billiga skrotknivar som aldrig används har jag sorterat ut som exempel. Fortsättning följer. .. 

Inga kommentarer: