tisdag 5 april 2016

Det närmar sig...

efter ett fruktansvärt utdraget försäkringsärende, en mindre vattenskada (som hade förhindrats om alla parter skött sitt jobb från början - svartmålar dock ingen) så närmar det sig att min önskedröm om en frys i köket slår in =). Kyl- och frys från bosch är det som ska in.

i samband med detta kommer vi också att byta golv i kök, hall och matrum. Vi har ju öppet mellan de rummen och samma golv i alla. Från mörkgrått skifferliknande klickgolv till ljust trägolv. Det kommer att göra att det känns så mkt större, sen behöver jag kanske inte få psykbryt lika ofta för att ALLT syns på golvet. Jag dammsuger i princip varje dag men det syns ju inte. Tycker att det ser skitigt ut jämt ;/ Här får ni lite ofixade förebilder, jag har tagit bort mattorna nu och tvättat dem t.ex. och så ligger det golvprover på ena bordet och sånt. 



men ni kan ju tänka er vilken skillnad det kommer att bli. Från detta till ett ljust trägolv från Pergo. Ett mkt slittåligt golv dessutom, det känns bra med de här yrvädren som bor i vårt hus. Jag längtar ihjäl mig tills det börjar hända saker och framförallt tills vi får kasta ut det här kylskåpet som inte gjort annat än jävlats de sista månaderna...

Inga kommentarer: