onsdag 20 april 2016

Röjer och rensar...

Min gamle trotjänare. Elvispen. Har gett upp efter mååånga år. Äntligen fick jag en anledning att köpa en elvisp från Dualit. Jag har suktat efter en sådan länge... Jag har också städat bland besticken. Av ngn anledning hade vi 11 gafflar, 12 knivar, 12 matskedar och FYRA teskedar. 
Vart fasen har alla teskedar tagit vägen. Jag har burit ut grillbesticken till skåpet på altanen. Och så funderar jag på att bära ut de svarta Höganäs assietterna och skålarna. Så jag får bättre plats med det finaste porslinet inne. 

Det finns ju massor med snyggt men jag beslutade mig för att köpa på mig 12 av varje av Genses bestick Dorotea. De finns också i svart. Som snyggbestick kanske. Jag tänker nog att jag ska köpa så vi har 18 av alla delar. Med tanke på att vi är sju bara vi😉 och förstås en lika stor hög med dessertskedarna.  Jag föredrar sådana till frukost och i nuläget har vi endast 6 st sådana. Från Ikea. De är i diskmaskinen på ett kick efter att vi tömt den😉

Inga kommentarer: