lördag 28 september 2019

Tänk att ibland är det de du minst väntar dig som gör den stora skillnaden. En del av de som verkligen funnits för mig har jag inte ens träffat IRL. Och en del av er är liksom fb vänner , som jag inte umgås med direkt men som stöttar så mycket genom meddelanden. Ibland har jag gråtit för att ni fått mig att känna mig starkare än vad jag känner mig, eller för att ni berättat fina minnen om Albin, delat bilder på honom eller när ni varit vid graven. Och en del av er är relativt nya vänner, vissa av er kände jag knappt för bara ngt år sedan och nu betyder ni allt. Och andra, ja jag hoppas ni vet vilka ni är, ni är fantastiska.Och en del av de man trodde "var på ens sida" har varit så falska så man bara gapar. Jag är ändå glad att jag blir äldre, man får mer erfarenhet och kunskap. Skitsnack blir just skitsnack. Och den som frossar mest i andras olycka har sällan en friktionsfri vardag. Eller hur. Jag har så svårt för de som ska gotta sig i andras elände på ett skadeglatt sätt. Det blir liksom bara fult. Missunnsamt. Avundsjukt. Äckligt. Skvallrigt. Trots att jag är en väldigt känslig och konflikträdd person så har jag ju liksom varit igenom sånt som man drömmer mardrömmar om. Klarar jag det klarar jag allt. Så är det.  Och what goes around comes around, darling😉

Inga kommentarer: