fredag 22 januari 2010

Ikväll blir det mys...




med popcorn, mineralvatten och kommisarie Wallander. Vi är inga Let´s Dance fantaster vare sig L eller jag. Min käre make har haft jour i två veckor på rad, så nu börjar jag vara riktigt less på att vandra runt här hemma eller ute ensam med vagnen, dock så går det ju väldigt lite pengar.På måndag får jag promenadsällskap igen, dessutom måste vi verkligen handla. Jag får ihop precis 4 måltider till med det som finns i frysen (bra att det blir uppätet iofs), men utan möjlighet till spontanitet. Så otroligt nog längtar jag till Coop, ska unna mig hårfärg och ngt. annat kul.

W har förresten vuxit ur sin overall så jag shoppade en ny på Tradera idag, längtar tills den kommer med posten. En lite annan modell än sist. Den här har bara en dragkedja men jag tror nästan det blir bättre. Jag undrar dessutom om det är det faktum att W är väldigt rund och go´eller om den förra overallen var ett måndagsex. för den är väldigt trång i ärmmuddarna.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Har han växt ur overallen?! Men oj! Min W klarar sig nog på sin.. trots att han är rätt lång. Ärm-muddarna är rätt trånga på Ws overall också men ärmarna är ju långa.. Tycker det är lite krångligt att dra igenom de tjocka vantarna genom men det funkar..

Johanna sa...

Jessica: Ja, du - det var ett tag sedan vi var på BVC (ska dit den 2/2, ser fram emot det). Men jag tror han har skjutit iväg lite på längden och han vägde ju 10660 g i början på december, så kanske 11 kg nu då (det har väl börjat klinga av lite). I W´s fall så sticker ju fötter och händer fram, men det är lite kvar i halsen så att säga, men jag upplever ändå overallen som trång, men det kanske är modellen som inte passar honom...