lördag 22 maj 2010

Ännu en dag...

med sol! Igår hade Ebba sin första fotbollsmatch som dessutom blev en fin vinst. Idag är det Albins tur, hans lag har bortamatch i Myckle kl. 13. precis samtidigt som Ebba ska vara på kalas hos en av sina "killar". Som tur är håller mina föräldrar precis på att byta värmepanna i huset så de är hemma hela dagen och därför har mormor lovat att cykla med Ebba till kalaset. Det är inte så långt bort men man måste korsa en stor väg och även om Ebba är duktig så känns det bättre att följa henne. Kl. 13 är ju mitt i lunchluren även om Wille oftast redan har vaknat då=)

Jag ska försöka ta mig tid att baka någon mer kaksort till kalaset - jag skulle vilja göra kolakakor, dumlekakor, rulltårta och älglortar. Bullar köper vi från Ekbergs på fredagmorgon. Sedan har jag tänkt mig en stoor gräddtårta med jordgubbar på (säljer de jordgubbar någonstans förresten) och chokladtårta enligt Albins önskemål. Vi blir ju 21 stycken på kalaset, så det går nog åt =) Vi ska låna mina föräldrars och svärfars trädgårdsmöbler för att få plats. Sedan är det bara att hoppas på sol! Jag måste förresten fixa en sådan där ljusetta till Wille, tio tårtljus har vi redan.

Inga kommentarer: