fredag 28 maj 2010

Såja...

nu är det mesta förberett. Det som är kvar är chokladtårtorna (som jag lovat Albin & Ebba att hjälpa till med). De är rätt enkla så det går nog bra. Annars är det bara att dekorera gräddtårtorna, det blev en stor och en mini till Wille, jag kunde inte låta bli =) Jordgubbar har vi fixat, även om de var onödigt dyra. Citronmarängpajen ser i alla fall god ut. Jag ska föreviga alla godsaker i morgon.

Inser att även om de inte används ofta så skulle jag behöva ett sådant där våningsfat till kakorna och gärna ngt. snyggt tårtfat. Jag har hört rykten om att det finns fina på Indiska, annars är ju Babells kakfat fina. Nu blir det lite paus i kalasandet, möjligen go´fika på skolavslutningen, sedan är det uppladdning inför den dagen då den äldste i hushållet fyller jämnt så det sjunger om det. Vad ska man hitta på för kul då tro? Hyra lokal och bjuda på god mat och dryck kanske...

Vi var på Trädgården igår och införskaffade lite blomster, så fint blev det, jag gillar att hon har lite roligare växter. Jag ska visa bilder sedan,jag blev speciellt nöjd med största krukan där jag blandade porslinsgräs, mörklila margerit och härligt limegröna penningblad. Har några krukor kvar, men det får bli lite senare under nästa vecka, jag måste även köpa lite sättpotatis till pallkragarna.

Inga kommentarer: