torsdag 27 maj 2010

Äsch..

Jag hade glömt att Leif ska på introduktionsträff i morgon. Jag får göra lite kalasförberedelser idag med då - typ. hämta utemöbler (fast jag hade tänkt vara ledig). Den resterande bakningen får jag fixa själv imorgon, det går nog.
Jag dubblerar receptet och bakar två långpannebottnar. Fyllning blir nog vaniljkräm också grädde och massor med jordgubbar på toppen. Smarrigt! Sedan snor jag ihop två chokladtårtor. Småkakorna har jag bakat färdigt nu. Jag får leka med W medan tårtorna gräddas och så lägger jag ihop gräddtårtan när Leif kommit hem från Ebbas fotbollsträning. Han hinner bara hem och äta middag innan de ska på fotbollen.Vi får hoppas att vädergudarna är på vår sida på lördag. Vi har ju markisen som skyddar mot regn men det vore trevligt om det inte var så kallt.
Vaknade förresten 7.15 imorse med en varm och gó Wille bredvid mig. Jag känner mig riktigt pigg idag =) Leif håller på med de sista brädorna på vindskyddet. Sedan är det dags att bygga bänkar och fixa gallret. Jag har tänkt att vi ska dra en repa till Ursvikens Trädgård i dag och köpa lite blommor så vi får lite fägring på altanen. Jag har massor med bubbelplast så jag kan täcka dem på kvällarna om det skulle behövas.

Inga kommentarer: