onsdag 2 juni 2010

Ettårskontrollen...

gick utmärkt. Wille ligger nu mitt på kurvan viktmässigt (10350g) och lite under på längden (74cm), huvudomfånget är 48,5 cm så det känns helt OK. Han är mittemellan sina syskon, Albin var större och Ebba var mindre. Vaccinationen var ingen hit, han spände sig som en fiolsträng och jag fick behärska impulsen att knuffa bort sköterskorna. I natt fick han feber och just nu ligger han bredvid mig och sover, det kändes inte som ngt. bra läge att dra ut honom i vagnen idag -istället ligger han med endast tunna trikåbyxor på sig för att hållas någorlunda sval.

Vi for en snabb repa på Ica Maxi imorse och handlade lite mat och Willes födelsedagspresenter. Av oss får han : Plocklåda i trä, småbilar i plast (till sandlådan), sandmölla, "gräsklippare", majskrokar, pyjamas och sedan ska vi köpa sandlådesand på Granngården men det får vänta till fredag för i morgon jobbar Leif hela dagen med att demonstrera hur man klipper upp bilar vid olyckor o.dyl.

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och läsa nya Föräldrar och barn. Impulsköpte den idag då den hade tester av flytvästar och solkräm bl.a. När Ebba kommer hem ska vi göra i ordning hennes jordgubbsland. Dvs. en egen pallkrage bredvid lekstugan, jordgubbsplantor köpte vi också idag.

Inga kommentarer: