tisdag 8 juni 2010

Mystisk feber...

Wille fick feber igår på dagen, inatt har han varit tokhet och febern hänger kvar ännu. Jag tycker inte att han några andra sjukdomssymptom så frågan är om det kan vara tredagarsfeber eller om det är fler tänder på G (han dreglar rätt mycket). Tiden får utvisa vilket,men det borde ju börja lätta imorgon om min första misstanke stämmer och sedan blir de väl lite prickiga?

Imorgon börjar Leif jobba, han drar väl strax före två, så jag måste reka vad vi ska äta till middag imorgon. Konstigt nog har jag mkt. bättre struktur på saker och ting när jag är ensam vuxen än om båda är hemma. Tvätten startas på morgonen och hängs direkt, maten är planerad och framplockad ur frysen, allt är bortplockat när jag lägger mig, väskor och skolkläder är förberedda osv. Det måste bero på att det är så jobbigt att ha en massa hushållssysslor att göra när barnen lagt sig och man själv är lite trött och behöver slappa och vara ego en stund.

Inga kommentarer: