torsdag 25 november 2010

Vilket väder...

det blåser som sjutton och snön driver och lägger sig i ett tjockt lager mot fönstren. Jag är så glad över de nya treglasfönstren just nu, det är betydligt mindre kalldrag och ljud som kommer in. Men jag tycker faktiskt att blåsandet kan lugna sig nu.

Leif och jag får förhoppningsvis någon timme på lördag eftermiddag till att slutföra lite shopping så som nya lampor till adventsstaken i köksfönstret, det är lite speciella lampor så vi måste nog till en elbutik, varför inte JT´s =). Vi har också lite ärenden inne i stan inför div. julfester och då det är lite avstånd mellan butikerna är det skönt och går snabbare utan barnen.

Jag såg en fin lite lagom julig tunika i ett reklamblad också som jag skulle vilja prova om jag hinner. Tunikan alltså, reklambladet passar inte det är jag säker på...

Maken har fått förtroendeuppdraget att handla imorgon, då man allra oftast handlar samma saker så brukar jag skriva "Glöm inte" listor istället med sådant som jag absolut behöver. Det avklarar han och W imorgon så att jag och barnen kan komma igång med bakandet (läs) jag vill ha godis. Tänk doften av hemkokt kola-slurp!

Inga kommentarer: