söndag 12 december 2010

Vilken värdelös helg...

jag som skulle njuta av att vara tredagarsledig, gå på lucia och mysig julfest. HA!Här kräks vi om vartannat, först jag en hel natt, sedan Leif, Wille och Albin en hel natt. Trots att jag inte mår speciellt illa längre så är jag helt slut och har ont överallt, i ryggen och i huvudet. Det är tvätt, tvätt, tvätt och desperata försök att sanera toaletter m.m. för att Ebba ska klara sig, fast frågan är om hon hade detta i torsdags när hon hade ont i magen men inget mer, man kan ju hoppas. Wille (11,5 kg) vill bli buren hela tiden och helst av mamma, mamma och mamma. Han slocknade av utmattning kl. 18 och har knappt ätit på hela dagen. Nåja, det kan bara bli bättre nu.

*Jag sparar ju in en semesterdag som jag kan ta någon annan gång istället.
*Vi kunde ju haft magsjuka på julafton istället, det är värre...
*Vi får försöka mysa på eget vis imorgon, fast ingen vill ju äta ngt. ännu mindre laga mat (jag har sjukt svårt för lukter fortfarande)
*Jag hann klippa både Albin och Ebba innan jag blev risig så båda är fina i håret.

Inga kommentarer: