lördag 22 januari 2011

Skrev just ett inlägg....

som tydligen försvann. Troligtvis för att jag blev avbruten av ett roligt telefonssamtal från grabbarnas hockeykväll ha ha ha. Jag tänkte i alla fall svamla på om det här med semester. Kanske är det dagens milda väder som väcker semestertankarna? I alla fall så har ju jag en make som troligen jobbar hela sommaren. Min tanke är att barnen ska slippa den där stiga upp i ottan stressen så länge som möjligt. Gubben brukar ju få sitt schema i god tid och jag har mycket sparad semester och en del föräldrapenning så jag tänker mig en lååång sommarledighet med våra tre kids.

I år vill vi verkligen åka bort om så bara för ett par dagar. Hamnar Leif på treskift igen så har han ju femdagarsledigt, alternativt att vi åker i slutet på säsongen - vi får se. Gotlandsdrömmen kanske får vila ett år men Sundsvall, Ö-vik eller ännu hellre syster yster står på önskelistan. Vi tänker oss bil och lagom etapper som W kan klara av. Alternativt en stooor stuga i Sundsvall - också kanske syrran med familj kan åka upp till oss då blir det hälften av resvägen var. Kanske Leif kan lämna oss ett par dagar? Vi får se.

Nu ska det i alla fall sparas. Vi har ett semesterkonto med en grundplåt på ett par tusenlappar och det ska fyllas på. Jag tycker det är så skönt att slita ihop till en semester då man kan grilla varje kväll, äta ute när man vill, skämma bort barnen OCH shoppa till sig själv också. Det endaste jag har tänkt unna mig är en Aaltovas till vårens tulpaner!

Vi har ju tre födelsedagar (alla tre på lördagar)att se framemot också varav den första är i mars. Det är väl den shopping som är OK, förutom nödvändigheter som gympaskor, stövlar osv...Jag tycker om att vara ute i tid och hitta bra saker, så det är väl bara att sätta igång...

Inga kommentarer: