torsdag 6 januari 2011

Viskar lite tyst...hihi...

jag har funderat lite. Jag blev lite inspirerad av Jessica igår då hennes W premiärsovit i växa-sängen. Vi har ju ingen liten bebis på gång men det är dels väldigt trångt med spjälsängen, sedan är W jättetung att lyfta upp därifrån (har lite dålig nacke & rygg) + att jag tror att han skulle sova bättre i eget rum.

Kruxet är dels att han inte har ngn. dörr mot hallen. Det är väl ingen jättepanik med det och inga större problem heller.

Problem nummer två är att Ebba har rummet innanför Wille och således måste passera genom Willes rum för att gå på toa och dylikt. Inte riktigt smart måste jag erkänna. Så min nästa plan är att vi ska byta rum med Ebba. Hon börjar vara stor och kan lätt ha vita väggar och svart/guldig fondvägg. Hon skulle behöva göra en stor utrensning i sitt rum också. Hon skulle få ett tuffare "stortjejs rum".

Vi skulle få större plats men behöva måla- och tapetsera lite. Inga större ingrepp alltså förutom den jobbiga möbelflyttningen. Jag har droppat bomben så nu ska Leif få smälta det ett litet tag innan vi gör slag i saken...pust!

Inga kommentarer: