fredag 7 januari 2011

Nu är det gjort...

det tog i princip hela dagen. Oftast jobbar vi en i taget för någon måste ju roa lilleman också, som inte sovit idag heller...Vi har bytt rum, alla möbler är på plats. Willes kläder är i lilla garderoben, Leifs och mina är i matrummet + att en del av mitt är kvar i Ebbas rum tillsammans med alla hennes kläder.

W sover fortfarande i spjälisen med oss men inte 2 mm. från min säng utan en bit bort. Målsättningen är fortfarande eget rum kring påsk eller så, när vi är låånglediga och har mer ork och tid. När han flyttar ut ska jag köpa en till garderob att ställa bredvid hans till resten av mina plagg. Det är konstigt att jag har så mycket kläder och ändå inte har något att ha på mig =).

Det känns bra att det är gjort och detta är det absolut bästa. Ebbas rum blev jättefint och vi har fått rensa ut tonvis med grejor hon inte lekt med på länge. Numera önskar hon sig sådant som en plattång, läppglans, presentkort på skor, Wiispel o.dyl. vilket känns bra då det inte kräver någon större plats.

Vi får fixa väggarna i vårt rum sedan men det känns som att vi måste vila upp oss lite. Funderar på att rymma över dagen om några veckor. Shoppa vårkläder på Pop, äta god mat och bara vara...Tur vi har många barnvakter OCH att jag i nuläget (med några dagar kvar) tjänat ihop till 3 windstoppers + nästan en skaljacka till Ebba = precis vad som behövs i vår förutom mössor och vantar, men de är ju inte lika dyra. En billig dyr shopping alltså =)

Inga kommentarer: