tisdag 1 februari 2011

Dag 1 - presentation....

Jag heter Ida Johannah Mikaelsson (född Hällgren) och fyller 33 år i oktober. Jag är född och uppvuxen med mamma, pappa och fyra syskon här (och fortfarande kvar) i Skelleftehamn.

Mina ungdomsår var rätt vilda, man kan lugnt säga att jag tänjde på gränserna, hoppas att inget av mina barn tar efter.

Sista året på gymnasiet Vt-1998(som jag gick med ett års eftersläp) blev Leif och jag ett par efter att ha sneglat på varandra ett tag. I oktober 2005 gifte vi oss. Vi kompletterar varandra otroligt bra och båda behövde nog någon sorts stabilitet i tillvaron av olika orsaker.

I maj 2000 föddes Albin, mars 2003 kom Ebba och juni 2009 föddes den lilla sladdisen. Barnen är det allra allra viktigaste i mitt liv ....

I övrigt så är jag förskollärare , påbörjade utbildningen när det var dags att bege sig ut i arbetslivet efter mammaledigheten med Ebba - jag hade ingen lust att gå tillbaka till kvälls- och helg arbetet i äldreomsorgen. Särskilt inte när Leif då jobbade på EM och hade handelstider. Jag trivs otroligt bra i yrket och har en tjänst på en förskola i Skellefteå.

Jag tycker om heminredning, barnkläder, trädgård och att laga god mat dvs. inte vardagsmat. Vi har ett hus som vi flyttade in i sommaren 2001 - där lägger vi många timmar i perioder, särskilt vintertid. Just nu är det källarplanet som rustas och det är välbehövligt och länge sedan. Jag kan idag inte riktigt stå för den stil vi hade när vi flyttade in. =)Det är svårt att veta när jag ska begränsa mig men nu har ni alla fall fått veta en del om mig.

Inga kommentarer: