onsdag 2 februari 2011

Dag 2-mina föräldrar

Vad ska man skriva om dem då, de har hängt ihop sedan min mamma var 15 tror jag dvs. i typ.46-47 år- det är stort nu för tiden. Min mamma har varit hemma i stort sett alltid med alla oss fem barn och pappa har jobbat och jobbar fortfarande. När min lillebror var tre år började han på förskola och min mamma började arbeta som vårdbiträde, dock höll hon inte ihop så många år och numera är hon sjukpensionär.

Min pappa är deltidsbrandman och sotare, nästan alla vet vem han är, skäggig, smal och noggrann - få kan tro att han faktiskt fyller 65 i december.

De har gett mig en trygg uppväxt, många mysiga minnen och idag är de världens bästa moffa och mommo =). De älskar alla sina barnbarn och tar dem gärna med på diverse upptåg. Jag hoppas och tror att Leif och jag blir likadana i framtiden.

Inga kommentarer: