måndag 21 februari 2011

Dag 21 - Mina dåliga sidor...

Ja, en av dem är väl tendensen att äta på saker bara för att. Nu låter jag som en hund =)Jag äter inte vad som helst dock, helst sötsaker, men jag har bestämt mig för att lägga av med det nu. Inte för att jag är tjock eller så utan snarare för att INTE bli tjock. Slentrianätande kan inte vara nyttigt för vare sig tänder eller figuren på lång sikt. Snart är det sommar, korta klänningar och bara ben =).

Sedan tycker jag inte om att vänta. Har jag bestämt för mig någonting så vill jag ha det så, så fort som möjligt (vilket ibland kan vara bra också).

Jag har också svårt att ta det lugnt ibland. Jobbar heltid, hem, umgås högkvalitativt med familjen, plocka undan, förbereda morgondagen, sortera, flytta om grejer, osv... saker som visserligen är roliga men tempot kanske är orsaken till varför jag är så trött och slut nuförtiden. Jag behöver antagligen inte dammsuga varje dag då jag slutat tidigt.

Det finns antagligen fler saker men just nu orkar jag inte tänka mer. Åkte hem tidigare från jobbet idag. Huvudet känns inlindat i bomull , halsen kliar och jag är sååå trött. Ska snart slänga mig framför TV-n.

Inga kommentarer: