tisdag 22 februari 2011

Dag 22-Det här upprör mig...

Oh, det finns mycket.

Jag tycker inte om personer som lovar en massa som de inte håller, personer som ber om hjälp och vill att man ska ställa upp men aldrig ger något tillbaka. Jag blir galen när människor ger sig på djur, barn eller andra som är svagare och inte kan försvara sig. Dagens arbetsmarknadspolitik kan få mig att se rött, så även de som inte har vett att uppskatta det de har.

Alla dessa ledare på olika högt uppsatta positioner som helt förlorat verklighetsuppfattningen och inte tänker på hur det är att vara en vanlig "medel" människa och därmed styr på knasiga sätt.

Jag blir upprördöver att det ska kosta skjortan att gå till tandläkaren, eller hämta vissa mediciner som man behöver. det är fruktansvärt att en del personer inte kan gå till tandläkaren på flera år för att det kostar multum att laga ev. hål eller liknande.

Näe, nu ska jag inte tjata på mer - men kort och konkret så avskyr jag orättvisor, falskhet och våld...

Inga kommentarer: