söndag 27 februari 2011

Dag 27 - Min favoritplats....

Borta bra men hemma bäst. Jag älskar vårt hus och på sommaren är vår gård fantastisk. Ibland muttrar jag om att sälja och köpa större, men Nä, det finns för mycket bra med detta hus och för många minnen. Det var ju här jag satt i duschen med accelererande värkarbete när Ebba fick bråttom ut för snart åtta år sedan. Det var nere i TV-rummet som vattnet gick den där regniga kvällen i juni 2009 när W ville födas.

Jag kommer ihåg det omsorgsfullt pappersinlindade huset när vi kom hem efter vår bröllopsfest. Någon hade gjort sniglar i vårt tak, hade Ebba berättat på förskolan =)
Jag vet inte om jag har något favoritrum däremot. Egentligen är altanen bäst, men jag tycker mycket om matrummet nu också. Det är här jag sitter vid laptopen på kvällarna.

Inga kommentarer: