fredag 4 februari 2011

Dag 4- Mitt hem...

Jag hade en tanke om en fotografisk husesyn här hemma med bilder från alla rum - men Nä, just nu är det inget kul. Det står en trave färgburkar i köket, en stege i trappen och diverse mejslar och skit ligger och skräpar. Jag lovar lite före - och efter bilder på trappen och källaren istället.

Jag flyttade från min föräldrar och hem till Leif i en 2:a på Sävenäs sommaren 1998.Vi flyttade tillsammans till en trea på Bangårdsgatan i Skelleftehamn år 2000 - i god tid innan Albin kom till världen. Sedan köpte vi vårt hus 2001 och flyttade in i mitten av juni det året. Då var Albin ett år.

Vårt hus är byggt 1958. Vi har ett stort garage på drygt 40kvm och ett plan på drygt 72kvm och ett inrett källarplan på 72 kvm till. På första planet finns hall, kök, matrum, en liten toalett med dusch, 2 större sovrum och ett litet sovrum.

På källarplanet finns en hall, ett pannrum, ett stort biorum, helkaklat badrum med badkar och Albins rum. Vi har flyttat och tagit bort väggar, lagt golvvärme, gjutit golv, målat fasad - you name it. Nu har vi en fungerande planlösning för oss fem.

Vi trivs otroligt bra med läget, vi har en stor altan och grillplats där vi bor på sommaren. Nära till både Leifs pappa och mina föräldrar vilket är perfekt då Leif har jour och jag jobbar. Vår inredningsstil är avskalat svart och vitt med något inslag av limegrönt....

Inga kommentarer: