söndag 27 mars 2011

Helgen...

jobbade på klädbytardagen fredagkväll och lördag eftermiddag. Fyndade lite till Wille: några t-shirts (några med Bamse), några linnen och två par shorts, en fin långärmad och två par mjukisbyxor för totalt 200:-. Sålde för 1900 spänn. Jippie, det blir nya fotbollspjucks till Ebba, resten ligger undangömda och ska användas till bensin till Haparanda + köttbullelunch =).

Ebba fick paket av oss på fredagmorgon och sedan hade hon kalas för släkten idag. Datorn var ju höjdaren förstås, hon fick också en barbie, lite dockskåpsgrejor, mer kläder, presentkort på Game, pengar + presentkort på Åhlens - det kommer väl till pass till helgen. Då åker hon och jag buss till stan och shoppar, medan Leif förhoppningsvis kan tapetsera Albins fondvägg- rättvis uppdelning tycker jag. Garderoben är uppe och det mesta i Albins rum är sorterat alt. bortröjt, det kommer att bli så bra, ni ska få se. Det är ju en fördel när barnen uppnår hans ålder och det är att de inte vill ha så mycket prylar = lättstädat - kläder, pengar och presentkort det gillas.




Hon är i lätt chock på den här bilden tror jag. Det tar ju 40 år att ladda och starta upp en ny dator men hon har hunnit spela en stund nu på kvällen. Själv har jag mest fikat hela helgen och inte hunnit träna heller. Ska bosätta mig framför TV-n nu och glo på fenomen och sedan Pensionärsjävlar innan det är sängdags. Imorgon är det ny vecka och nya tag. Sista yogan för terminen tyvärr men solen kommer ju nästa helg och vips är trädgården framme. Då får jag väl ägna mig åt mental återhämtning med trädgårdspyssel istället=). Vi har sålt de gamla trädgårdsmöblerna förresten -
skönt! Då är det bara att shoppa nya, tiden går alltför sakta till den 20:e tycker jag.

Inga kommentarer: