tisdag 29 mars 2011

Dammade av gångstavarna igår...

de har stått längst in i garaget i flera år. Tog en 45-minuters runda igår och det känns på baksidan av armarna idag. Härligt! Funderar på att köra varannan dag powerwalk och varannan stavgång,vila lördag och så lite styrkeövningar några av dagarna. Jag har inte lagt löpningen på hyllan, men jag avvaktar tills jag kan springa i skogen istället. Asfalten är för hård, jag känner av det i ländryggen när jag sprungit och jag vill inte dra på mig några skador.

Gubben jobbade ju i torsdags och nu har han fått fem dagar till i ett svep + att han blivit inringd till chefen för att han ville se vem han var. Shit, helt plötsligt ska jag lämna och hämta på förskolan några av dagarna =). Det enda som är lite trixigt är att Ebba inte har något fritids, men mormor och farfar rycker in, de är guld värda. Håller tummarna för ännu mer jobb + att det ju inte är så länge innan sommarjobbet drar igång heller. Leif blir gladare och plånboken blir gladare. Kanske, kanske är det på väg att vända för oss nu.

Inga kommentarer: