onsdag 30 mars 2011

VAB...

det var evigheter sedan sist och frågan är om barnet i fråga är så sjukt eller om han helt enkelt är trött och behöver vila upp sig en dag. Nåja, lotten föll självklart på mig och det känns ganska skönt med ett avbrott i vardagslunken. Jag har på dagtid före lunchen till och med hunnit: följa Ebba till skolan, tvätta, städa undan, dammtorka en hel del på övervåningen, planera middagen och ta fram kyckling ur frysen, städa lilla toaletten, fynda ett blått påslakanset med vita moln i spjälsäng/juniorstorlek till Willes rum ,dock inte Färg & Forms svindyra variant utan ett från NG Baby/Tradera. Helt OK om ni frågar mig....och endast 160:- med frakt.

När jag är hemma och fixar har jag tid att fundera på vad som kan behöva uppdateras hemma och förmodligen är jag lite löjlig som absolut vill matcha allt. Min problem nu är att hitta fin förvaring till alla pennor i Ebbas och Albins rum. Tips någon, IKEA har säkert, men det är ju lääänge tills dess...

Det skulle vara finemang om Leif fick en tillsvidare anställning. Då skulle jag gärna gå ner i tid till 80% och vara ledig en dag per vecka (gärna onsdagar). Då skulle hemmet kanske inte vara lika eftersatt på veckorna, jag tycker ju faktiskt om att städa och fixa.

Inga kommentarer: