söndag 10 april 2011

Det är både bra och dåligt...

med en make som har åsikter om inredning, färg osv. Dåligt de gånger han totalratar mina förslag ;P, men också bra då han faktiskt har rätt bra smak och tillsammans kan vi resonera oss fram till saker som till och med (fast det svider att erkänna det) blir bättre än ursprungsplanen. Vi åkte runt lite med bilen i eftermiddags på sådana gator där vi nästan aldrig är, för att vi aldrig har ärenden dit och fick syn på ett hus som målats om sedan sist vi passerade. Det kan vara något år sedan men det är oväsentligt. Båda två sa nästan samtidigt att så där skulle jag kunna tänka mig vårt hus. Jag var förbi och smygfotade det huset och ett till (som vi nu ratat) lite senare. Nu har vi tittat på bilden flera gånger och enats om att vi vill måla likadant. Leif ska åka dit någon kväll i veckan och fråga om färgnumren. Vi får väl provmåla lite före också, fast jag vet redan att det kommer att bli superfint.

Själv skulle jag bli smickrad om någon gjorde detsamma och bilden avslöjar inte vems hus det är om du inte känner ägaren förstås, men jag chansar och lägger ut bilden och hoppas att ingen tar illa upp. Skulle så vara fallet så maila mig eller inboxa mig på fb eller så, så tar jag bort bilden genast, annars ta åt er av berömmet =)



Det är i alla fall mörkt beige och cremefärgade knutar, mycket mycket finare i verkligheten, detta är ju bara ena gaveln.

Inga kommentarer: