lördag 16 april 2011

Laddad....

ikväll blir det festligheter med enbart vuxna. Jag kan nog räkna på en hand de gånger Leif och jag varit ute tillsammans utan barnen. Sist var nog när vi julshoppade sedan då Leif fyllde 40, då hade vi barnvakt över natten. Närmast före det var när jag var höggravid med W - fast då var det ju ett väldigt lugnt festande för min del =). Jag är väl ingen partypingla numera heller men någon gång ibland kan det vara roligt att bara umgås och ha kul, äta i lugn och ro, kunna vara uppe sent och sova lääänge morgonen efter.

Ikväll är det då några i brandkåren som har arrangerat en fest. Vi fick en rolig välskriven inbjudan i postlådan att vi var inbjudna på en flygresa med Fire Always från den grekiska ön Kurjo och hem igen. Tydligen har vi varit strandsatta där då vi orsakade så många skandaler på resan dit =). Leif bokade två biljetter och 17.45 är det incheckning på planet. Det ryktas om att vi ska sitta i en flyplansmodell, att det finns en kapten och en steward, att det kommer att bli rökutveckling m.m. Brandkårsfesterna brukar vara roliga och genomarbetade och det är väldigt åldersblandat vilket jag gillar, det brukar bli roliga samtal då, så jag ser fram emot en kul kväll och är det tävlingar så kommer mitt lag att vinna (särskilt om vi tävlar juniorer mot seniorer), det ska jag se till.

Vid middagstid levereras Albin & Ebba till Ursviken och lilleman till Mormor. Sedan blir det att försöka göra sig vacker. Jag funderar på att ha mina svarta fuskskinnstights och en vit skjorttunika, frågan är bara om jag spiller ner mig direkt ifall vi ska sitta i planet och äta? Helsvart känns lite trist. Nåja,jag får väl prova och prova och prova.

Inga kommentarer: