lördag 30 april 2011

En stolt mamma..

har idag fått äran att se ännu en fantastisk dansföreställning på Folkets Hus i Skelleftehamn. Ebba var så duktig, ja inte bara hon, alla barn var så duktiga. De hann knappt börja första dansen så bölade jag, jag kan inte hjälpa det.Dels så älskar jag dans som uttrycksform, har själv dansat för lääänge sedan, dels så har vi ju världens mest fantastiska danspedagog här i skelleftehamn. Hon lyckas dels lägga koreografierna på rätt nivå och dels binda ihop alla åldersgruppers danser på ett otroligt sätt och pricka in rätt musik också. W satt som ett ljus i mitt knä hela showen.

Nu sover Wille, storbarnen leker med kompisar, de är så utlängtade (som Ebba säger) för det är ju så länge kvar till ikväll. De är taggade på skattjakt och det blir ju inte förrän sent ikväll. Själv ska jag förbereda den alldeles strax ska bara lägga lite saker i önskelistan på Polarns hemsida, gör nog en beställning ikväll eller imorgon. W behöver strumpor, någon långärmad och kanske ett par gröna muddbyxor, E behöver en kofta och kanske blir det den vita klänningen till skolavslutningen - det verkar komma en blommig också, men jag vet inte om modellen känns rätt, Ebba är ju som en sytråd =). Vitt är ju alltid fräscht och hon ligger ju inte och rullar på gräsmattan längre, i alla fall inte i finklänning.

Inga kommentarer: