tisdag 3 maj 2011

Hopp om liv...

jag tänker jobba i morgon så länge alla barnen är friska - och det tror jag. Leif jobbar ju även denna vecka men nästa vecka tänker han vara hemma och förbereda det sista inför målningen av huset. Bara det blir lite varmare ute så kan vi dra igång. Jag längtar, det kommer att bli såå fint men även jobbigt också. Vi har även börjat begära in lite offerter inför ett eventuellt takbyte, det börjar vara dags, vi får se vad vi landar på bara. En firma ringde igår och ska komma och mäta och räkna på priset, sedan har vi kontaktat en bekant till Leif som är takläggare och även Allbutiken har räknat på det (dock i höstas). Ett nytt svart plåttak och nya svarta hängrännor + inplåtad skorsten skulle bli pricken över i-et. =)

Den 16:e maj börjar Leif på Rönnskär och jobbar skift där hela sommaren, (vilket ju också innebär 4 alt. 5 dagars ledigt emellanåt) sedan låter det ju som att de vill fortsätta anlita honom då och då där han är nu, jag visste att det skulle vända och bli bättre.

Jag har ju legat en del de här dagarna men idag ska jag försöka få lite gjort i alla fall. Jag har slängt sängkläderna (våra + Willes) i tvätten, blev alldeles svettig av anstängningen och ska snart renbädda. Tycker ändå att jag aldrig riktigt hinner allt jag vill när det gäller städning.

Hur ofta bäddar ni rent? Våttorkar golven? Dammtorkar?
Jag tycker att det blir för sällan, blir lika överraskad varje gång jag ser hur dammigt det är ha ha, kanske kan man införa ngn. fast rutin typ ett schema. Jag gillar ju scehman och listor. Det enda som blir av och som just nu verkligen behövs varje dag egentligen är ju dammsugning - speciellt i hallen, tvätt och bortplockning är jag också ganska duktig på faktiskt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag renbäddar var fjortonde dag, om det inte kräks eller dylikt för då blir det lite extra renbäddningar däremellan. Jag plockar och dammtorkar typ jämt, nästan varje dag. (dammtorkar alltså fönsterbrädor, tv, hyllor, bänkar, lådor osv) Men det blir ju lätt så när man är hemma och har tid.
Jag dammsuger varannan dag, oftare i hall/trapp där det tenderar att bli smutsigt fort. Våttorkar golven en gång i veckan, lite mer sällan under sommaren - då är man mest ute ju!

Men jag säger inte att man måste vara som jag. Jag har lite lätt städmani och hatar att katten löser päls, att barnen drar in massa sand, grus och skräp samt att renoveringar är kul men innebär en hel massa städning. Jag tycker om att städa men det är liksom långt ifrån det roligaste jag vet.