tisdag 28 juni 2011

Äntligen...

har jag fått tummen ur och införskaffat riktiga grejor. Efter en massa testläsande och mätande osv. så har jag investerat i ett par riktiga löparskor...

NIKE ZOOM ATLAS W
Löparskor/NIKE ZOOM ATLAS W från stadium.se


och en rejäl sportbehå som bör hålla ett par trötta, hängiga och välammade bröst på plats. Jag tycker det är sjukt obehagligt att springa när de hänger och slänger =). Det förtar lite av känslan, hittills har jag tränat i vanlig behå för det har känts bäst men när jag såg denna förstod jag att den borde passa mig som handen i handsken ha ha eller - näe förresten jag ska inte dra fler liknelser ;P

CHAMPION PB UNDERWIRE BRA
Löparkläder/CHAMPION PB UNDERWIRE BRA från stadium.se


Nu har jag ocksåt laddat hem ett träningsprogram som heter C25K det betyder ungefär "from couch to 5 kilometers". Det börjar på min nivå, dvs 1 min löpning, 1,5 minuters gång i typ. 20 minuter och efter 12 veckor ska JAG klara av att springa i en halvtimme dvs. ungefär 5 kilometer. Det känns lämpligt, jag har inget mål att springa ngn. marathon eller så och 5 kilometer känns som att det är lämplig nivå för mig, mindre risk för skador osv. Man måste ju ha betydligt dyrare och bättre skor och mer tid för att bli en maratonlöpare. Fast min svärfar som sprungit massor med Stockholm marathons skulle säkert gilla det=)

Jag promenerar veckan ut, då Leif liks har jour och i väntan på grejerna och på måndag startar jag upp med programmet. Ni lär få höra hur det går...

Inga kommentarer: