måndag 27 juni 2011

SOL...

sammanfattar dagen rätt bra. Vi har varit ute konstant förutom toabesök och matlagning förstås. Än en gång konstaterar jag att jag måste vara liiite korkad. jag är alltid så noga med att smörja in barnen med solskydd, flera gånger om dagen dessutom, men inte mig själv så nu har jag röda axlar igen. Samma visa varje år. Det är inte så farligt, det varken kliar eller svider, men ändå onödigt, nu lär jag ju komma ihåg det i alla fall. Det går liksom inte att glömma när jag ser mig i spegeln =).

Vi har haft bilen på rep och bytt dämpare fram, så medan Leif gjorde det var vi på cykelutflykt till både krokodil-lekparken och lekparken vid Tempo. Krokodil-lekparken var super tyckte Wille som både matade krokodilen med täckbark och provade på linbanan lite. Det var vägarbete precis bredvid så han satt länge och tittade på grävskopan, lastbilen och traktorn, men oljudet var jobbigt så vi bytte sedan.

Vi har nu fått en ungefärlig starttid på takbytet och det blir slutet på juli. Nästa torsdag kommer taket så det får ligga och skrota på vår gård några veckor men så får det bli. Vi hade tydligen tur som hinner få det innan det blir semesterttider hos leverantören. En traktor med gafflar behöver vi till hjälp men det ska nog lösa sig...

Har nog svamlat klart för idag tror jag...

Inga kommentarer: