onsdag 15 juni 2011

Lyckades även i år....

att vara med på båda barnens skolavslutningar m.h.a nära och kära. Vi såg först Ebbas skolavslutning och gick ut och tog lite kort. De hade tårtfika på skolgården efteråt så Ebba, min mamma, svärmor och lilleman stannade där och fikade medan jag och svärfar gick tillbaka till kyrkan. Vi såg Albins avslutning, övriga anslöt sig till oss senare och sedan gick vi ut igen och tog kort. Det är svärfar som har de flesta bilderna så de får jag via mail senare och de jag har är det ju fler barn med på och jag vet inte om jag ska lägga upp dem här på bloggen faktiskt. Ni kanske får se lite bilder senare.

Jag är ju inte speciellt kyrklig av mig men det är ju något speciellt med skolavslutningar både inför sommaren och jullovet brukar jag ta ledigt och vara med. Prästen talade så fint idag också så jag höll på att börja storgråta. Han bad en bön för alla världens barn och när man tänker på det och de paralleller han drog så har vi det förbaskat bra faktiskt med alla våra löjliga i-landsproblem. Jag borrade in mitt ansikte i Willes hår och kände mig så oändligt tacksam för alla jag har omkring mig och allt jag har.

Snart vaknar Wille och då ska vi cykla ner till Kopparstark och fika och fira in sommarlovet. Senare blir det skrovmål på barnens begäran så jag ska minsann inte röra spisen mer idag. =)

Njut extra mycket av nuet , oavsett om ni har semester eller inte och var extra rädda om varandra.

Inga kommentarer: