torsdag 16 juni 2011

Trots takbyte...

så kändes det som att vi var tvungna att komma iväg någonstans i sommar. Det är skönt att låsa dörren och inte kunna ägna sig åt några måsten för några dagar och även att få längta hem litegrann till sin egen säng också. Därför bokade vi en så kallad kortvecka i en fiiin stuga på Piteå Havsbad. Vi åker 14 augusti och checkar ut den 18:e. Det räknas som lågsäsong så det blev halva priset på stugan och jag räknar med att det faktiskt kan gå bada utomhus fast det är i slutet av semestern. Havet brukar ju vara skönt uppvärmt då. Dessutom har vi ju gångavstånd till en massa aktiviteter så som äventyrsbadet, Skeppet, lekpark, Nimbys värld osv... jag betalade stugan med kortet i afton så nu ska vi snåla så kan de pengar som egentligen skulle gått till logi m.m sparas till div. inträden och en massa god mat istället =).

Det känns även bra med kort resväg och så får vi öka sträckan lite för varje år - Wille blir ju äldre och äldre vilket gör det lite enklare förstås. I övrigt så har jag nu 5 dagar kvar till lååång semester även om det känns som att det är en evighet kvar. Varför är det alltid så segt på sluttampen?

Imorgon kommer min käre största storebror med flickvän till Skelleftehamn, och stannar över helgen, det ska bli trevligt. Precis som med min kära storasyster så ses vi ju alldeles för sällan, men som tur är kommer även syster yster med familj på besök i sommar =)

Inga kommentarer: