onsdag 13 juli 2011

Dekorplast..

har precis klickat hem lite vit och en massa svart dekorplast från Mellmine. Jag har som vanligt fått inspiration från styleroom (var annars). Tanken är att det ska bli en vit och en svart "stadssiluett" att sätta ovanför en tavelhylla med ljuslyktor, ett STORT träd i svart till nedre "hallen" alt. allrummet och lite bokstäver. Funderar på barnens namn på deras dörrar, TOA till lilltoan och kanske något med mitt och Leifs namn till sovrummet. Varför inte en matteuppställning typ. Leif + Johannah = Albin, Ebba och Wille ha ha, fast inte på rad då förstås..Nä, jag har inte bestämt mig på den punkten ännu, men det ska bli kul att få vara lite kreativ själv också och inte bara hitta på och låta Leif jobba =).Om plasten räcker kanske jag märker upp Willes leksakslådor också (då kanske jag även lyckas sortera upp däri , hälften är ju bebissaker som han inte använder) Plasten är ju rutmönstrad på baksidan så helt omöjligt borde det ju inte vara, trädet blir nog svårast. Men först väntan på leveransen som kunde ta längre tid under semestertider...

Förresten så kanske vi slaktar sänggaveln imorgon och hämtar virke till sänggaveln på fredag då vi ändå ska köpa takpapp m.m och kommer att ha släp så vi kan dumpa den på tippen. Gamla sänggaveln alltså, den har bla. en skada på baksidan av huvudgaveln och en del andra skavanker så den löns liksom inte ens att prova sälja vidare. Bara jag kunde begripa på vilket smart ställe vi lagt sängbenen som vi ska ha här hemma. Hittar vi dem så vi slipper köpa nya så kommer vi undan med en ny sänggavel för ca:300:- (då har vi redan färg hemma)det är billigt det...

Inga kommentarer: