fredag 29 juli 2011

Det går framåt ...

med taket. Snart är ALLT underarbete klart, plåtarna får vi som sagt vänta lite drygt 14 dagar med men det är OK. De går relativt fort att sätta upp, det är ju hela stora bitar - och vi har ändå att göra. Det svämmar över med rivningsmateriel m.m på gården så på måndag blir det ett par vändor på tippen, så vi kan ställa tillbaka cyklar m.m. Sedan har vi en herre som ska komma och plåta in skorstenen, perfekt om han hinner göra det innan det övriga.

L jobbar eftermiddag idag sedan är han 4-dagarsledigt, det ska bli skönt. Vi måste även panta alla miljoner flaskor vi har i garaget och försöka bli av med spjälsängen alt. montera ned den i alla fall för där den står nu ska minsann den nya frysboxen stå snart =). Det blir superbra, nu har jag ju ingen liten bebis som bryter ihop om jag lämnar köket 2 minuter. W kan gott stå på en stol och kika i fönstret om jag behöver hämta ngt. där ute, eller haka på i vinterjacka om det skulle vara så. Jag tänker dock att vi främst ska ha stora saker där ute typ. bullpåsar, hamburgerbröd, matbröd, 2 kg packar med kycklingfilé och sådant. Det ska bli skönt att kunna handla mycket och köpa STORA paket igen, det är ju mer ekonomiskt och går ju åt när man är fem personer.

Det tänker jag att vi ska ägna oss åt under väntan på taket.



Jag skulle ju inte gråta om jag fick ett sådant här kylskåp sedan i köket, med ett litet frysfack...

Inga kommentarer: